سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا قرص اچ دی برای سقط جنین مناسب است؟

قرص اچ دی (HD) چیست؟

قرص اچ دی معمولاً به عنوان داروی خوراکی پیشگیری از بارداری استفاده می‌شود اما مصارف دیگر نیز دارد. این فراورده دارای ترکیبات استروژنی و پروژستینی است. این دارو در زنان جوان زیر 20 سال و یا کسانی که می‌خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند توصیه نمی‌شود بلکه قرص ال دی بیشتر توصیه می‌شود.

 

مصرف این دارو به مدت طولانی احتمال خطر بروز سرطان پستان را افزایش می‌دهد.امروزه مصرف نوع ال دی به دلیل داشتن هورمون کم‌تر دارای عوارض کمی است، متداول‌تر است. قرص HD به دلیل داشتن هورمون زیاد عوارض ومشکلات بیشتری دارد و غیر از موارد خاص تجویز نمی‌شود.

مکانیسم اثر قرص اچ دی (HD):

ترکیبات استروژنی و پروژستینی این دارو ترشح ال اچ و اف اس اچ را مهار کرده، پیک ال اچ را در میانه دوره حذف می‌کند و سطح استروئیدهای آندروژن را کم می‌کند. به این ترتیب دارو مانع رها شدن تخمک می‌شود. همچنین از لانه‌گزینی تخمک و انتقال تخمک بارور شده در لوله‌های رحمی جلوگیری می‌کند. اثر دیگر آن،خرید قرص سقط جنین جلوگیری از ورود اسپرم به رحم به دلیل ضخیم‌تر کردن مخاط گردن رحم است.

 

آیا قرص اچ دی برای سقط جنین مناسب است؟

قرص ال دی بعد از باردار شدن باعث سقط جنین نمی شود. درست است گاهی اوقات خانم ها در هنگام مصرف قرص بارداری حامله می شوند زیرا مصرف آن را فراموش می‌کنند یا در طول ماه تعدادی از آنها را دیرتر مصرف می‌کنند و بعد نگران نقایص مادرزادی و سقط جنین می‌شوند؛ ولی قرص های ضد بارداری در اوایل بارداری به دلیل بی اطلاعی از باردار بودن، عوارض خاصی را بر روی جنین نشان نداده است. هر چند مصرف آن در دوران بارداری ممنوع است.

 

 

موارد منع مصرف قرص اچ دی

این دارو در صورت وجود یا سابقه بیماری‌های ترومبوآمبولیک، بیماری‌های عروقی مغز، سکته قلبی، بیماری شریان کرونر، بالابودن مادرزادی چربی‌های خون، سرطان پستان شناخته شده یا قابل پیش‌بینی، سرطان دستگاه تناسلی زنانه یا سایر سرطان‌های وابسته به هورمون، خون‌ریزی مهبلی تشخیص داده نشده یاغیرعادی، تومورهای کبدی و نارسایی عملکرد کبد نباید مصرف شود.

 

 

چه قرصی برای سقط جنین مناسب است؟

سایتوتک به شکل قرص خوراکی 200 میکروگرمی وجود دارد و اولین بار از آن برای درمان زخمهای معده استفاده شده است. در یک تحقیق مشخص شد که مصرف حداکثر 600 میکروگرم آن بصورت واژینال و یا 800 گرم آن بصورت خوراکی تا 95 درصد باعث سقط جنین در 3 ماهه اول بارداری می شود.میزوپروستول با نام میزوتک یا میزو گلندین در قالب قرص های 100 و 200 میکروگرمی در ایران تولید میگردد نام تجاری آن سیتوتک یا سایتوتک می باشد. جهت خرید قرص سقط جنین سایتوتک می توانید با شماره 09335032107 توکل تماس بگیرید.